12 سایت دانلود رایگان فایل پرینتر سه بعدی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
12 سایت دانلود رایگان فایل پرینتر سه بعدی
نوشته شده در یک شنبه 2 تير 1399
بازدید : 227
نویسنده : محمد

این مقاله قبلا منتشر شده بود ولی تصمیم گرفتیم آنرا بروزرسانی کنیم؛ تصمیم گرفتیم الویتهایی که برای انتخاب دوباره سایتها در نظر میگیریم؛ رایگان بودن و کمترین دردسر برای کاربران ایرانی باشد.

نکته 1: لینک ورود به هر سایت در تیتر آن آمده است. دقت کنید که در قسمت جستجو تمامی این وبسایتها، تنها اسامی انگلیسی قابل سرچ هستند و فارسی پشتیبانی نمیشود؛ فرضا برای «گلدان» باید در بخش search هر سایت، کلمه «vase» تایپ شود.

نکته 2: برخی وبسایتها با p-r-o-x-y بهتر نمایش می یابند.

طرح سه بعدی آماده در فرمت STL پرینتر سه بعدی می‌خواهید؟

1- YouMagine:

مدل سه بعدی

سایت YouMagine یک صفحه اینترنتی اشتراکی است که توسط شرکت معروف سازنده چاپگر سه بعدی یعنی Ultimaker راه اندازی شده است. این سایت که از سال 2013 کار خود را آغاز کرده؛ دارای گزینه های جامع و کاملی است و فایل های STL که در آن موجود هستند را می توان به وسیله تمام دستگاههای Fused Filament Fabrication : FFF چاپ کرد. در سایت YouMagine می توانید بیش از 16000 مدل سه بعدی رایگان و مجموعه های جالب دیگری را پیدا کنید.

2- وبسایت Thingiverse:

پرینت سه بعدی

سایت تینگیورز را همه کسانی که دستی در پرینت سه بعدی دارند، می شناسند. این سایت نیز توسط makerbot سازنده آمریکایی چاپگر سه بعدی پشتیبانی میشود؛ هم منبعی برای آموزش و دانلود انبوهی 3D Models است و هم قادر هستید تا شاهکارهایتان را نمایش دهید تا دیگران به اشتراک بگذارند و برایتان لایک بزنند.

3- XYZprinting 3D Gallery :

دانلود مدل3بعدی

شرکت تایوانی XYZprinting یک گالری سه بعدی اختصاصی برای دانلود رایگان فایلهای STL و OBJ (مدلهای رنگی 3D Printer) دارد.

با این که نتوانستیم هیچ مدرک حقوقی دیجیتالی بیابیم، اما برای دسترسی به مدل های سه بعدی ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. آیتم های این سایت در مجموع به حدود 8000 مورد می رسد اما با توجه به این که تعداد زیادی از آنها فقط عکس شی مورد نظر را دارند، به نظر نمی رسد که پرینت شده باشند.

با این حال، همین که آنها بخش های جداگانه ای هم برای Stereolithography : SLA و هم برای اکسترودر دوگانه یا چاپگرهای رنگی دارد، دلگرم کننده است.

4- سایت Free3D : 

3d model

اگر به دنبال مدل های رایگانی می گردید که بتوانید از آنها در CAD و برنامه های سه بعدی و طراحی بازی استفاده کنید، Free3D گزینه خوبی است. به غیر از مجموعه چشمگیر 60000 مدلی، این وبسایت همچنین دارای مجموعه کوچکی از فایل های مجانی STL است که برچسب 3D Printable دارند. با نگاهی به آنها متوجه خواهید شد که همه آیتم ها را نمیتوان به سادگی به وسیله دستگاه های FDM چاپ سه بعدی کرد اما اگر جستجو کنید حتما گزینه های عالی هم پیدا خواهید کرد.

5- NIH 3D Print Exchange :

آموزش پرینت3بعدی

سایت NIH یکی از منابع فوق العاده و معروف در زمینه های علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات است. جایی برای به اشتراک گذاری، پخش کردن و دانلود فایل های پرینت سه بعدی که از لحاظ علمی کاملا دقیق و برای پزشکی قابل استفاده هستند. مجموعه آنها دارای بیش از 6500 فایل رایگان STL است که شامل بخش های پروتز، عصب شناسی، «مجموعه قلب» و «ساختارهای شیمیایی» میشود.

6- Zortrax Library : 

پیش از این، Zortrax Library تنها در ارتباط با نرم افزار اختصاصی آنها یعنی Z-Suite کار می کرد. بنابراین تنها صاحبان پرینتر های سه بعدی Zortrax می توانستند از فایلهای STL موجود در آن استفاده کنند. اما اکنون این شرکت مجموعه را از نرم افزار جدا کرده و به صورت آنلاین برای همگان قابل استفاده است. یعنی حالا همه میتوانند در فایل های STL جستجو کرده و فایل مورد نظرشان را پس از دانلود با هر دستگاه FDM پرینت کنند. این حرکتی زیرکانه محسوب میشود.

پرینت3بعدی

در بین بیش از 850 مدل سه بعدی که وجود دارد، بیشتر آنها برای کار با فیلامنت ABS بهینه سازی شده اند، در نتیجه کاربران که معمولا از این متریال استفاده نمی کنند به امتحان کردن آن ترغیب می شوند.

7- Repables :

3d print

سایت Repables یک منبع ساده برای دانلود حدود 600 فایل رایگان STL پرینت سه بعدی است. در این سایت ویژگیهای جدیدی وجود ندارد، تنها یک فضای خالی است که به کاربران اجازه می دهد فایل های سه بعدی خود را بارگذاری کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این سایت شامل تعداد زیادی طراحی کوچک و ساده است و مجموعه منتخبی از آیتم های روزانه و جایگزین هایی برای قطعات پرینترهای اوپن سورس ارائه می دهد.

8- Liber3D :

اگر از طرفداران پر و پا قرص جنبش پرینترهای اوپن سورس هستید؛ اینجا برای شما مناسب است. چرا؟ از آنجا که رئیس هیئت مدیره آن مخترع پروژه RepRap Project یعنی آدرین بویر است. سایت Liber3D یک منبع اختصاصی پرینت سه بعدی است که بیش از 300 فایل STL رایگان برای دانلود و ویژگی های کارآمد دیگری دارد.

9- وبسایت مدلهای NASA:

پرینت3بعدی

این سایت ظاهری خاکستری و خسته کننده رسمی دارد اما نگذارید این قضیه شما را فریب دهد؛ این وبسایت یکی از منابع هیجان انگیز مدلهای سه بعدی نجومی و سیارات بوده که توسط سازمان ناسا راه اندازی شده است. فایلهای STL موجود در این سایت برای اهداف آموزشی رایگان است. بنابراین شما می توانید اجسامی را که در تاریخ اکتشاف فضایی اهمیت زیادی داشته اند را پرینت کنید؛ برای نمونه می توان از مدلهای فضاپیمای آپولو 11، ماشین مریخ نورد و تلسکوپ فضایی هابل نام برد.

10- The Forge :

چاپ3بعدی

این سایت یک منبع محدود است، زیرا تنها کارهای یک طراح را نمایش می دهد. کاربر Zheng3 شخصیتی با استعداد در تولید است و مجموعه ای از مدلهای سه بعدی ارائه کرده که گاهی جالب هستند و گاهی هم کارآمد ( بعضی مواقع هم هر دو). برای نمونه می توانید مدل های Robber Rex یا Penny Balista را مشاهده کنید.

11- وبسایت STL Finder:

stl فایل فرمت

مثل جستجوگر گوگل در دنیای پرینت سه بعدی است! طرح‌ها از ساده تا پیچیده و با دانلود به مرجع محیاست.

12- مرجع آموزشی Instructables:

در آخر منبعی برای یادگیری را به شما معرفی میکنیم؛ instructables.com در تمامی زمینه‌ها حتی حوزه چاپگر سه بعدی یک مرجع یادگیری محسوب میشود. پس می‌توانید کلمه 3D Print یا STL Model را در این سایت جستجو کنید تا انبوهی از آموزشها را به شما نمایش دهد.

 

منبع:https://www.3dpe.ir/12-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: